UNESCO Türkiye Millî Komisyonu
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

Yayınlarımız

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu 2010-2011  Faaliyet Raporları

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu, 2010-2011 Faaliyet Raporumuzun sayfalarında da görü- leceği üzere, güçlü kurumsal belleğini ve geleneklerini koruyarak gelişimini ve ülkemizin UNESCO ile bağlantılı ihtiyaçlarına odaklı yenilenme çalışmalarını sürdürmektedir. Bildiğiniz üzere, 2010 yılı UNESCO Türkiye Millî Komisyonu’nun dört yılda bir yapılan Genel Kurul yılı idi. 18 Mayıs 2010 tarihinde toplanan Genel Kurulumuz, diğer görevlerinin yanı sıra gelecek dönemin -yani 2010-2014 yıllarının- Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerini seçmiştir. Millî Komisyonumuza Başkanlık görevini üstlendiği 10.05.1996 tarihinden beri çok değerli hizmetlerde bulunan önceki başkanımız Prof. Dr. Arsin Aydınuraz, 18.05. 2010 tarihinde UNESCO Türkiye Millî Komisyonu’nun başkanlık bayrağını Prof. Dr. Nabi Avcı’ya devretmiştir. UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Prof. Dr. Nabi Avcı baş- kanlığında yeni bir anlayış ve heyecanla çalışmalarını 10.03.2011 tarihine kadar sürdürmüş, bu tarihte Sayın Avcı’nın geçici istifası ve ardından Milletvekili seçilmesiyle, Yönetim Kurulu üyeleri 11.07. 2011 tarihinde bayrağı benim taşımamı uygun görmüşlerdir. Kısaca söylemek gerekirse elinizdeki Faaliyet Raporu, iki ayrı Yönetim Kurulu ve üç başkan döneminde UNESCO Millî Komisyonu’nun yapmış olduğu çalışmaları özetlemektedir. 2010 yılı, bir yandan 18 Mayıs 2010 tarihinde yapılan Genel Kurul hazırlıkları ile geçerken diğer yandan 18 Mayıs 2010 tarihinde göreve başlayan yeni Yönetim Kurulu’nun başta İhtisas Komitelerinin yönergesinin güncellenmesi ve komite kuruluşlarının gerçekleştirilmesi olmak üzere birçok yeni ve zorunlu adımı atmasını gerektirdi. Öncelikle sınırlı UTMK bütçesinin kısmen de olsa iyileştirilmesi ve üyelerimizin 2011 yılında gerçekleşen THY sponsorluğu ile uluslararası seyahatlerini yapabilmeleri önceki başkanımız Prof. Dr. Nabi Avcı’nın çabalarıyla sağlandı. Böylece oluşan kaynak, Millî Komisyonumuzun yeni bir hizmet binasına taşınması ve aslında yetersiz olan personel sayımızın bir de emekli olan veya Kurumdan ayrılan elemanlarımız nedeniyle iyice azalması sonrasında ortaya çıkan personel boşluğunu doldurmak için kullanıldı. Gerek yeni hizmet binamızın fiziki avantajları gerekse uzman personel istihdamına yönelik yeni stratejimizin UTMK’nın kurumsal belleğini güçlendiren önemli adımlar olarak asıl meyvelerini gelecekte vereceğine inanıyoruz.

Faaliyet Raporunu İndirmek İçin Tıklayınız