UNESCO Türkiye Millî Komisyonu
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

Haberler

Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanı ve UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Genel Kurul Başkanı Prof. Dr. Yusuf TEKİN “Yarını Bugünden Dönüştürmek: Sürdürülebilir Bir Gelecek için Gerekli Beceriler” temalı Bakanlar Oturumunda

1.11.2025

Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanı ve UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Genel Kurul Başkanı Prof. Dr. Yusuf TEKİN, UNESCO’nun 43. Genel Konferansı kapsamında düzenlenen “Yarını Bugünden Dönüştürmek: Sürdürülebilir Bir Gelecek için Gerekli Beceriler” temalı Bakanlar oturumunda yaptığı konuşmada, eğitimin yalnızca bireysel bir hak değil, insanlığın ortak geleceği için vazgeçilmez bir unsur olduğunu ifade etti.

Bakan TEKİN, konuşmasında Gazze’de yaşanan insani krize de dikkat çekerek, bölgede eğitim hakkının sistematik biçimde yok edildiğini söyledi. Gazze’de yaklaşık 750 bin öğrencinin eğitimden uzak kaldığını, 518 okulun yıkıldığını veya ağır hasar gördüğünü, yükseköğretim kurumlarının yüzde 79’unun kullanılamaz hâle geldiğini belirten Sayın TEKİN, “Bu karanlık tablo uluslararası toplumun acil müdahalesini ve çocukların temel haklarının korunmasını zorunlu kılmaktadır” dedi. UNESCO’nun “herkes için eğitim” ilkesine atıf yaparak, Gazze başta olmak üzere eğitime erişim imkânı sınırlı tüm çocuklar için bu ilkenin öneminin altını çizdi.

Sayın TEKİN, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin insan haklarına saygılı, demokratik ve evrensel değerlere dayalı bir anlayışı temsil ettiğini belirtti. Bu modelin çevreye duyarlı ve ekolojik bilinç sahibi nesiller yetiştirmeyi hedeflediğini ifade eden Sayın TEKİN, bu modelin dünyaya örnek olacak biçimde insan haklarını gözeten, insana saygıyı esas alan ve demokratik bir eğitim anlayışını merkeze aldığından söz etti. 

Eğitimde kaliteyi artırmak ve fırsat eşitliğini güçlendirmek için dijital ve yenilikçi çözümlerle kapsamlı bir dönüşüm sürecinin yürütüldüğünü vurgulayan Sayın TEKİN, dijital teknolojilerin artık bir tercih değil zorunluluk haline geldiğini belirtti. Bu kapsamda öğretmen ve öğrencilerin dijital okuryazarlık yetkinliklerinin geliştirilmesine öncelik verdiklerini; yapay zekâyı etik, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir anlayışla eğitim sistemine entegre ettiklerini ifade etti.

Sayın TEKİN, eğitimin dönüştürücü gücüne inandıklarını belirterek sözlerini “tüm dünya milletlerini insan haklarını, demokrasiyi merkeze alan bir eğitim öğretim süreci inşa etmeye davet ediyorum” ifadeleriyle tamamladı.


first img first img first img