Uluslararası Okuryazarlık Günü'nü kutlarken, herkesin dünyayı okumak ve onun geleceğini yazmak için temel becerileri geliştirme temel hakkını hatırlıyoruz.
Birleşmiş Milletler eski Genel Sekreteri Kofi Annan, "Okuryazarlık, her insanın potansiyelini ortaya koymasının, özgürlük ve umut dolu bir gelecek yaratmanın anahtarıdır." demektedir.
Bununla birlikte, UNESCO'nun devam eden taahhüdüne, önemli okuryazarlık kampanyalarına, ulusal yatırımlara ve ülkelerin çoğunun kaydettiği muazzam ilerlemeye ve okuma yazma için her gün çalışanların azmine rağmen, çok sayıda çocuk, ergen ve yetişkin hala bu haktan mahrumdur.
Yaklaşık 617 milyon genç, temel okuryazarlık ve aritmetik becerilerinde uzmanlaşmamıştır - çoğu okula gidiyor olmasına rağmen. İlaveten, 773 milyon okuma yazma bilmeyen yetişkin vardır ve çoğunlukla geride bırakılmaktadırlar. Dolayısıyla bu 1,4 milyar insan için, çabalarımızı iki katına çıkarmalıyız.
COVID-19 salgınının neden olduğu eğitim krizi son yıllarda kaydedilen ilerlemeyi tehlikeye attığı için bu çaba çok daha da gerekli hale gelmiştir.
Salgının sonuçlarının üstesinden gelmek ve ilerlemeye devam etmek için ön saflarda olanlara odaklanmalıyız: eğitimcilere. Bu benzeri görülmemiş durumda kendilerini adadıklarını gördük, ama aynı zamanda güvensizliklerine ve mahrumiyetlerine de tanık olduk, çünkü her ne kadar elzem olursa olsun, günlük okuma yazma öğretme işi çok az takdir ve destek görmektedir.
Bu nedenle ilk mücadele alanı, dünyanın her yerindeki eğitimcilerin işlerini iyi koşullar altında yürütebilmelerini, ihtiyacı karşılamak için sayılarını artırarak, onlara adil ödeme yaparak ve onlara iş istikrarı temin ederek sağlamaktır.
Bununla birlikte, onları eğiterek ve çalışmaları boyunca destekleyerek de güçlendirmemiz gerekmektedir. Onlar, yaşa, cinsiyete veya belirli kırılganlıklara bağlı olarak ortaya çıkan eşitsizliklerin üstesinden gelmeyi amaçlayan kanıtlanmış eğitim yöntemlerinden yararlanabilmelidirler.
Bu destek, her koşulda - özellikle okulların kapanması gibi kargaşalar karşısında - gelişmelerini ve uyum sağlamalarını mümkün kılmak için çalışmaları boyunca devam etmelidir. Dünyadaki her üç öğrenciden ikisi hala okula dönemiyor olduğundan, eğitimcilerin uzaktan eğitim çözümleri konusunda yaygın şekilde eğitilmesi şarttır.
Bu istisnai durum, özellikle yeni teknolojilerin tam potansiyelini ortaya çıkarmıştır. Bu araçlar bilginin insanlar tarafından aktarılmasının yerini alamazlar ancak değerli müttefiklerimiz olabilirler. Gelişimlerini desteklemeli ve onları tüm öğrenciler için erişilebilir kılmalıyız ki bu, Eğitimin Geleceği konusundaki düşüncemizin önemli bir yönü olacaktır.
Umudun dünyasını yeniden keşfetmemiz gereken bir zamanda, okuryazarlık her zamankinden çok daha önemli. Bu Uluslararası Günde, eğitime katılan herkesi eğitim yatırımlarını ikiye katlamaya ve paylaşılan bir dünyanın hizmetinde, her bir bireyin potansiyelini ortaya çıkarmak için tüm kaynaklarını seferber etmeye davet ediyorum.
Bu metin https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374196_eng adresindeki İngilizce metinden faydalanılarak Türkçeleştirilmiştir.